New Step by Step Map For اصفهان

Wiki Article

اصفهان شهری است که همه ما ایرانی‌ها حداقل یک‌بار به آن سفر کرده یا در مورد زیبایی‌های آن شنیده‌ایم. این شهر پس از اسلام به‌عنوان پایتخت صفویان برگزیده شد و آثار تاریخی زیادی از این عصر را در خود جای داده است.

اگر هم به دنبال فست فود و غذاهای مدرن هستید، رتوران هرمس،‌ فست فود آرابو در محله ارامنه و کافه هوگو در خانه دهدشتی را از یاد نبرید.

در این حمام هم بخش زنانه وجود دارد و هم بخش مردانه. با رفتن به اصفهان می‌توانید تجربه حمام کردن در یک حمام عمومی را هم داشته باشید.

اصفهان شهری است که هر گوشه‌اش نشانی از تاریخ دارد. در چنین شهری باید هم به رستوران سنتی بروید و مزه غذاهای اصفهانی را در بهترین رستوران‌ها بچشید.

این سردر در گذشته ۳ طبقه بوده که حالا طبقه سوم آن تخریب شده است. در این سردر نقاشی‌هایی ظریف و دیدنی از وقایع تاریخی ایران کشیده شده‌اند.

صدیقی پیش‌تر در مسند ریاست دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات فعالیت می‌کرد و گزارش‌هایی درباره نقش او در اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ منتشر شده است.

سبزه میدان اصفهان از دیدنی‌های تاریخی اصفهان است که روزگاری مهم‌ترین میدان شهر بوده است.

در آن دوران، باغ‌ها و عمارت‌های فراوانی در اطراف این خیابان وجود داشت که بخش زیادی از آن‌ها در دوران قاجار از بین رفت. در دوران پهلوی اما به دستور رضا شاه، چهار باغ پایین درست شبیه به معماری چهار باغ عباسی ساخته شد تا این مجموعه کامل شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره سوغاتی‌های اصفهان این مقاله از مجله جاباما را مطالعه کنید.

فرودگاه در خارج از شهر قرار دارد و از همین رو مسافران برای تردد می‌توانند از تاکسی استفاده کنند که ۲۴ ساعته فعال هستند. علاوه بر این، امکان استفاده از سرویس‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیز وجود دارد.

ساعت بازدید: روزهای پنج شنبه از ۱۴ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ۸ تا ۲۰.

در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه،‌ فردی به نام ملاباشی در این خانه اقامت داشت که بسیار میان مردم محبوب بود و به همین دلیل تا مدت‌ها نام این خانه، خانه ملاباشی بود.

قرستان تخت فولاد، گوستانی بزرگ و باستانی است که قدمتش شاید حتی به دوران پیش click here از اسلام نیز بازگردد.

بازار قیصریه هم بهترین مکان برای خرید سوغاتی و صنایع دستی اصفهان است و هم بهترین فرصت برای تماشای معماری بی‌نظیر صفویان.

Report this wiki page